| Παρακολουθείτε το θέμα:Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. | |
|
|
| kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Σαβ 07 Φεβ 2015, 14:58 | |
| Αναμένοντας τη φωτ.μηχανή για τελικές φωτογραφίες στην "Προχόροφκα" ,είπα να ξεκινήσω το 2ο μικρό διόραμα.Κεντρικό θέμα η "Κατιούσα" επί φορτηγού ΖΙΣ 6,τόπος δράσης η ανατολικη όχθη του Βόλγα, απέναντι από Στάλινγκραντ ,έτοιμη να εκτοξεύσει ομοβροντία ρουκετών σε συγκεντώσεις γερμανικού πεζικού εντός της πόλης.Αναφέρεται πως σε μία τέτοια περίπτωση με μία ομοβροντία-δεν αναφέρεται ο ακεριβής αριθμός εκτοξευτών- διαλύθηκε ολόκληρο γερμανικό τάγμα. Είναι η 2η φορά που καταπιάνομαι με Κατιούσα.Πριν πολλά χρόνια είχα φτιάξει το εξαίρετο για την εποχή του-άνετα στέκεται & με τα σημερινά στάνταρντς-κιτ της italeri.Μόνο που το κιτ αναφερόταν στο μεταπολεμικό ΖΙΛ(το Σ απο Στάλιν ,έγινε Λ για Λένιν)& εγω το ,έιχα σε δευτεροπαγκοσμιακό διόραμα...Το 2ο & τελειωτικό κακό ήταν που τα ελαστικά απο μαύρο βινύλιο μετά απο χρόνο έλειωσαν τις ζάντες... Το κιτ της ρώσικης Αλαν που θα χρησιμοποιήσω.Καλό σε γενικές γραμμές,λιγο χοντροκομμένα κάποια σημεία.Τα έγχρωμα προφάιλς απο πολυ καλή γερμ.ιστοσελίδα,δείτε & σύντομη ιστορία εκεί: http://www.o5m6.de/zis-6_bm13.htmlΤο 1ο θέμα που με απασχόλησε ήταν ο τρόπος πυροδότησης των ρουκετών,αν γινόταν μέσα απο όχημα ή μακριά με ηλ.καλώδιο όπως στους γερμανικούς εκτοξευτές.Τελικά βρήκα απάντηση στο φορουμ του περιοδικού military modelling.Γινόταν μέσα με πίνακα στο ταμπλό στη θέση συνοδηγού.6η φωτο.Δείτε & στο σχετικό walkaround την τελευταία φωτο τον κίτρινο πίνακα: http://www.dishmodels.ru/wshow.htm?p=1310Κρατείστε & ατην την ιστοσελίδα, είναι θησαυρός! |
|
| |
Prop-early Συντονιστής
Μηνύματα : 2836 Ημερ/νία εγγραφής : 10/03/2012 Τόπος : Ενθάδε... | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Κυρ 08 Φεβ 2015, 00:58 | |
| Κάτι έπαθες με τις ακροποταμιές εσύ.....Λές να φταίει ο τόπος κατοικίας....; |
|
| |
Sag997 V.I.P member
Μηνύματα : 506 Ημερ/νία εγγραφής : 08/03/2012 Ηλικία : 34 Τόπος : Αθήνα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Πεμ 12 Φεβ 2015, 12:30 | |
| |
|
| |
Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Παρ 13 Φεβ 2015, 16:46 | |
| Το πρώτο μου 35άρι ήταν αυτό, όταν πριν λίγα χρόνια ξαναξεκίνησα τον μοντελισμό. Τώρα, έτσι όπως είναι, μόνο για διόραμα σε μάντρα με σκραπ κάνει...
Είμαι περίεργος να δω την κατασκευή. Δεν είναι χάλια κιτ. Μου άρεσε πολύ όμως! Δεν θα έλεγα όχι να το ξανάφτιαχνα κάποια στιγμή. |
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Παρ 13 Φεβ 2015, 23:56 | |
| - Tazman έγραψε:
- Τώρα, έτσι όπως είναι, μόνο για διόραμα σε μάντρα με σκραπ κάνει...
ψάχνοντας "πληροφορίες & υλικό ,να φωτίσω τις αιτίες που μ'αφήνουνε μισό" -οπως τραγουδούσε ο Σαββόπουλος οταν ήταν νέος & λεβέντης πριν μ@...ψει-& με αφορμή την παραπάνω Τάζια ρήση δείτε τι ανακάλυψα: http://www.militarymodelling.com/forums/postings.asp?th=85894&p=1Πάρτε το σελίδα-σελίδα θα δείτε πράγματα που δεν θα δείτε σε μένα λίγο θέλω να το κλείσω στο κουτί για το επόμενο πενταετές...αφήστε που όπως το έχω προχωρήσει, αμφιβάλλω αν έχω πρόσβαση για ανακατασκευή σύμφωνα με οδηγίες του. Αναρωτιέμαι αν η επέκταση στο πίσω μέρος μέρος του σασί που έχει προσθέσει & οι "ποδιές" στα στηρίγματα ήταν στανταρ & θα πρέπει να τα προσπαθήσω οπωσδήποτε.Μήπως ήταν μεταγενέστερα του 1942,που θέλω, ή, ή...δε πα να φτιάξω εναν πάνθηρα καλύτερα... |
|
| |
Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Σαβ 14 Φεβ 2015, 00:48 | |
| |
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Σαβ 14 Φεβ 2015, 00:50 | |
| |
|
| |
Sag997 V.I.P member
Μηνύματα : 506 Ημερ/νία εγγραφής : 08/03/2012 Ηλικία : 34 Τόπος : Αθήνα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Σαβ 14 Φεβ 2015, 09:55 | |
| |
|
| |
Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Σαβ 14 Φεβ 2015, 10:24 | |
| |
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Σαβ 14 Φεβ 2015, 20:38 | |
| όπως καταλαβαίνετε άρχισαν τα όργανα με βελτίωση στη καμπίνα[πλάτη & οροφή]...μήπως να τα παρατήσω όσο είναι νωρίς & αντ'αυτού να γράψω 100 φορές"δεν ξανακάνω πανω απο 5 ςς μαζί" γιαεξιλέωση απο προηγούμενο. |
|
| |
Χρήστος V.I.P member
Μηνύματα : 854 Ημερ/νία εγγραφής : 14/03/2012 | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Σαβ 14 Φεβ 2015, 21:37 | |
| Γενικά δεν σε φοβάμαι, αλλά από την άλλη αν κάθε φορά που έβλεπα δουλειά άλλου σταματούσα τον μοντελισμό και ξεκινούσα πλέξιμο θα είχα φτιάξει πρίκα για όλες τις νύφες της ταινίας. Έλα και καλή συνέχεια να έχεις λέμε... |
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Κυρ 15 Φεβ 2015, 16:11 | |
| σήμερα παμε για συσκευή πυροδότησης.Στην τελευταία όπως το απέδωσε ο συνάδερφος στο military modelling.Ευχηθείτε να αποδώσει καρπούς το ψάξιμο στο sp.box. Εχει μήπως κανείς κάτι σχετικό; Αν περισσέψει χρόνος & διάθεση πάω & για το κουτί στο αριστερό φτερό.Σκέφτομαι να το μιμηθώ ,διατηρώντας όμως το "Χ" στο καπάκι που έχει το κομμάτι της ALAN. Nα πω την κακία μου;Το πραγματικό κουτι πυρ/σης είναι μικρότερο,ξεκινάει πάνω απο ταμπλό.Ο συν/φος το έφτιαξε απο τη μέση του ταμπλό!...βέβαια στην α/μ φωτό στο 1ο ποστ μοιάζει διαφορετικό & εμφυτευμένο στο ταμπλό! μάλλον είναι & διαφορετικό το όχημα,όχι ΖΙΣ. |
|
| |
Χρήστος V.I.P member
Μηνύματα : 854 Ημερ/νία εγγραφής : 14/03/2012 | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Κυρ 15 Φεβ 2015, 17:16 | |
| Να υποθέσω πως γυρίζοντας την μανιβέλα που φαίνεται στο κουτί πυροδότησης γινόταν διαδοχικά η εκτόξευση των ρουκετων; |
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Δευ 16 Φεβ 2015, 01:29 | |
| Την ίδια υπόθεση κάνω Χρήστο.Διαδοχικά;Δεν ξέρω με βεβαιότητα.Ολα τα σχετικά που έχω διαβάσει μιλάνε για "ομοβροντία" (salvo). Η κατασκευή του κουτιού πυρ/σης ολοκληρώθηκε!& στη σωστή θέση & μέγεθος!Φωτο μολις μπει & η καλωδίωση που ξεκινά απο κάτω του.Μοιάζει να έχει περίεργο περιτύλιγμα.Καμμιά ιδέα για την αναπαράσταση του; Λίγη ιστορία ακόμη.Κωδικό όνομα:ERESA αυστηρώς απόρρητο οπλικό σύστημα.Πρώτη χρήση σε αεροσκάφη! Αναφέρεται πως το 1938,5 σοβιετικά μαχητικά Ι-16 με εκτοξευτές RS(rakietnyi snariad=rocket missile)82 κατέρριψαν 10 ιαπωνικά βομβαρδιστικά. Στις 28/6/1941 δημιουργείται η 1η ανεξάρτητη πυροβολαρχία δοκιμών ,με ΒΜ-13-16(132 χιλ.διαμέτρημα σε 16 ράγες) επι 3αξονικών φορτηγών 5τ ΖΙΣ6 με διοικητή τον λοχαγό Ιβαν Φλεριόβ & μέλη της μονάδας επιλεγμένα αποκλειστικά απο μέλη του κομμουνιστικού κόμματος ή νεολαίους.Τα πληρώματα πριν την μάχη υπέγραφαν δήλωση πως σε περίπτωση κινδύνου θα έπρεπε να καταστρέψουν τους εκτοξευτές &τα πυρομαχικά & αυτοί να αποφύγουν την αιχμαλωσία με κάθε κόστος,στην ανάγκη να αυτοκτονήσουν. 1η χρήση της πυρ/χιας του Φλεριόβ στις 7/7/41 με εντυπωσιακά αποτελέσματα.Στις 13 του ίδιου μήνα χτύπησαν τον σιδ.σταθμό της Orsha,τινάζοντας βαγόνια γεμάτα πυρ/κα & καύσιμα.Η γερμ.ανωτ.διοίκηση εξέδωσε διαταγή για σύλληψη του Φλερι'οβ & των οχημάτων του.Στις 6/10/41 κυκλώνονται κοντά στο Mzensk & o Φλεριόβ καταστέφει τα οχήματα & αυτοκτονεί. |
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Δευ 16 Φεβ 2015, 23:33 | |
| το κυτίον πυροδοτήσεως μετά καλωδιώσεων μικρής & μεγάλης.Ελπίζω να σας αρέσει γιατί με αυτό τελειώνουν τα εύκολα των αναγκαίων βελτιώσεων & προσθηκών ...& μην ακούσω κάτι για ασφάλειες στο μικρό ορθογώνιο, να'ρθειτε να τις κάνετε εσείς! αυτά για απόψε,καληνύχτα σας! |
|
| |
Prop-early Συντονιστής
Μηνύματα : 2836 Ημερ/νία εγγραφής : 10/03/2012 Τόπος : Ενθάδε... | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Τρι 17 Φεβ 2015, 13:55 | |
| Φαντάζομαι πως πυροδοτούσαν δίνοντας 5-6 γερές περιστροφές στο μανιατό (οπότε φόρτιζε κάποιος πυκνωτής), και μετά πατούσαν το κόκκινο κουμπάκι οπότε έκλεινε το κύκλωμα που κατέληγε στα σημεία πυροδότησης, και άρχιζε η μαζική εκτόξευση....Ωραίος Καμί.... |
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Τρι 17 Φεβ 2015, 23:24 | |
| |
|
| |
Prop-early Συντονιστής
Μηνύματα : 2836 Ημερ/νία εγγραφής : 10/03/2012 Τόπος : Ενθάδε... | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Πεμ 19 Φεβ 2015, 20:39 | |
| Να κλείσεις το καπό και να μας αφήσεις ήσυχους...... |
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Παρ 20 Φεβ 2015, 21:33 | |
| |
|
| |
Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Παρ 20 Φεβ 2015, 22:36 | |
| Για ρίξε μια ματιά στη βιβλιογραφία σου. Απ'ότι έμαθα ψάχνοντας, αλλά και με πληροφορίες από τον φίλο μου, το ZIS-6 υπήρχε από το 1943 και μετά. Αν πας για 1942, μάλλον το σασί πρέπει να είναι ZIS-5. Ψάχνω να βρω τις διαφορές τους. Οπτικά ίσως να διαφέρουν τα μπροστινά φτερά. Μάλλον στο -5 είναι καμπυλωτά ανάμεσα στον θόλο και τον κινητήρα. Ίσως και όχι. Το ψάχνω πάντως. |
|
| |
Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Παρ 20 Φεβ 2015, 22:59 | |
| Λοιπόν, από τα λίγα που βρήκα μέχρι στιγμής, είναι πως το -5 έχει μονό άξονα πίσω και το -6 έχει διπλό. Άρα το κιτ είναι σωστό για -6. Όσο για τη χρονολογία, δεν γνωρίζω αν τότε υπήρχε η ΒΜ-13 σε ZIS-6. Το μόνο που κατάφερα να βρω είναι μια φωτογραφία από τον Οκτώβριο του 1942 στην οποία φαίνονται Studebaker. Οπότε, εσύ ξέρεις περισσότερα για την ημερομηνία. Θα το ψάξω κι άλλο γιατί ενδιφέρομαι πολύ για το θέμα αυτό. |
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Κυρ 22 Φεβ 2015, 13:46 | |
| απο το βιβλίο "Stalin organs" russian rocket launchers , του Mιchael Foedrowitz εκδόσεις schiffer military.Νομίζω πως η συγκεκριμένη σελίδα απαντάει & στα 2 ερωτήματα σου Ταζ.2η φορά να'βγαινα εκτός χρόνου ,θα το παράταγα! |
|
| |
Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Τρι 24 Φεβ 2015, 11:51 | |
| Το βρήκα το βιβλίο στο οποίο αναφέρεσαι. Διάβασα για την περιοχή Yelna η οποία είνα πολύ μακριά από τον Βόλγα, αλλά βρήκα μια φωτογραφία από κατεστραμμένο ZIS-6 στο Στάλινγκραντ, οπότε μου λύθηκε η απορία για το αν το ZIS-6 με τις Katyusha ήταν στο Στάλινγκραντ. Όμως, μάλλον πρέπει να δούμε τι ρουκέτες έχει το κιτ της Alan. Γιατί αν έχει τις BM-13N, τότε πας για 1943, σύμφωνα με το βιβλίο ''BM-13N Katyusha on ZIS-6'' εκδόσεων Kagero Topshots. Μάλιστα, το κιτ πρέπει να δίνει σήματα για οχήματα από το '43 και μετά. Αν δεν έχει τις Ν, τότε μάλλον έχει τις -16, οπότε είσαι εντάξει. |
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Σαβ 07 Μαρ 2015, 21:50 | |
| μετά την μάχη με Η1Ν1(γρίππη) επιστρέφω στην Κατιούσα.Ταζ τι εννοείς με ρουκέτες Μ-13Ν;Το μόνο που βρισκω στο προαναφερθέν βιβλίο μου είναι εκτός της Μ-13(132χιλιοστών) ,η Μ-13-DD(πάντα στα 132χιλ),στην ουσία έκδοση μακράς ακτίνας δράσης της Μ-13,με διπλό κινητήρα ρουκέτας,με εμφάνιση σαν διπλή Μ-13.(για την ιστορία όταν έβαλαν Μ-13-DD ,χρησιμοποιούσαν μόνο τις πάνω σειρές στις ράγες εκτόξευσης).Η alan δίνει κανονικές Μ-13 & εκτός άλλων αντιρρήσεων ,αυτές σκοπεύω να χρησιμοποιήσω,όταν φτάσω εκεί.(Η Μ-13 είχε μέγιστο βεληνεκές 9χμ με γωνία 45 μοιρών & ελάχιστο 3χμ με γωνία 15 μοιρών).
|
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. Δευ 09 Μαρ 2015, 23:47 | |
| σημερινή προσθήκη η μετασκευή της δεξαμενής πίσω απο καμπίνα που η alan δίνει ορθογώνιο κουτί-ευτυχώς πολύ χοντρό-για να αντέξει την μετετροπή του σε καμπύλο στο πάνω μέρος(με γενναίο τρίψιμο με ντουκόχαρτα).Μπήκαν γαζιά στα πλαινά απο ζτπ & στηρίγματα απο μήκη πλαστικού & μεταλ.γωνίες απο αλουμινόφυλλο ,με παξιμάδια "ξυρισμένα" απο τροχό Tiger late version ακολουθώντας κατά πόδας την δουλειά του Peter στο military modelling.Eβαλα αλυσιδίτσα στην τάπα έτσι για διαφοροποίηση. |
|
| |
Παρόμοια θέματα | |
|
|