| Παρακολουθείτε το θέμα:ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 | |
|
|
| ΜΟΥΡΓΑ V.I.P member
Μηνύματα : 2564 Ημερ/νία εγγραφής : 11/03/2012 Ηλικία : 48 Τόπος : ΛΕΜΜΥ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ | Θέμα: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τετ 10 Ιουλ 2013, 23:59 | |
| Ψαχνοντας για τα αυτοκολητα για το μασταγκ του Βασιλειαδη ειπα να μην καθομαι και να ψαχνω αλλα να συναρμολογω παραλληλα και ετσι ξεκινησα δυο απο τους μεγαλυτερους αντιπαλους στην αεροπορικη ιστορια που παρολο που βρισκοντε στο ιδιο στρατοπαιδο ο ανταγωνισμος ειναι τεραστιος και πολλες φορες με χτυπηματα κατω απο τη ζωνη και οχι αντα ορατα! Η Ενωμενη Ευρωπη εναντιων της Γαλλιας ή η Γαλλια εναντιων ολων???οπως θελετε παρτε το! Η κατακλειδα ειναι οτι μεσα απο τοσα χρονια ανταγωνισμου και ερευνας βγηκαν δυο απο τα καλυτερα αερσκαφη 4ης γενιας και σιγουρα ενα απο τα πιο ομορφα αεροπλανα ολων των εποχων φυσικα μιλαμε για το Ραφαλ! Δεν θα ασχοληθω αλλο με τα αεροπλανα αυτα καθε αυτα παμε στα κιτ! To ''νεο" κιτ της ιταλερι περα απο το ομορφο κουτι δινει και ενα κιτ βελτιωμενο σε πολλα σημεια σε σχεση με το παλιο αλλα εξακολουθει να ειναι με υπερυψομενη γραμωση και το κοκπιτ καμια σχεση, παντως μιας και ξεκινησα με αυτο να πω οτι παρολο που ειναι παλιο κιτ κλπ κλπ ειναι αψογο στην εφαρμογη του ευκολο και με ελαχιστο στοκοτριψιμο...παλι μειων εδω το χαρτι με τις οδηγιες εχει ασαφειες!!!!!!!!! Παρολο που μου αρεσε το πανω επειδη ειναι μαχημο τελικα θα φτιαξω το κατω λογω του παπιου!!!!!! Kαι αυτο ειναι το κιτ του αλλου αναταγωνιστη της Ρεβελ το οποιο με μια ματια που εριξα διοτι δεν το ξεκινησα ακομα ειναι εξαιρετικο χαραγμενη ομορφη γραμωση πολλες λεπτομερειες οπλισμος κλπ κλπ ειναι ενα απο τα καλυτερα κιτ τηε ρεβελ.....βεβαια εν αναμωνη ξεκινηματως! Η κατασκευη μεχρι τωρα εχει ως εξης το ευροκουνουπι ειναι στο κουτι του και περιμενει πιθανον να ξεκινησει μες το σαββατοκυριακο ενω η γαλλιδουλα με την πανεμορφη μυτη και τις καμπυλες εχει βαφτει και μπαινουν τα αυτοκολλητα.....φωτο με την πρωτη ευκαιρια! |
|
| |
Prop-early Συντονιστής
Μηνύματα : 2836 Ημερ/νία εγγραφής : 10/03/2012 Τόπος : Ενθάδε... | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Πεμ 11 Ιουλ 2013, 01:18 | |
| Τώρα χωρίς να έχω την παραμικρή ιδέα για τα πλεονεκτήματα του ενός έναντι του άλλου, θα συμφωνήσω πως η Γαλλιδούλα είναι σαφώς πιό όμορφη από το ατσούμπαλο γερμανικό μπουρούκι..... |
|
| |
georgosk V.I.P member
Μηνύματα : 669 Ημερ/νία εγγραφής : 18/03/2012 Ηλικία : 47 | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Πεμ 11 Ιουλ 2013, 20:56 | |
| To Eurofighter της Revell είναι πολύ ωραίο κίτ το έχω και εγώ στο στοκ για το μέλλον.... δίνει και πολλές επιλογές σε σήματα και για τους 5 ευρωπαίους χρήστες του τύπου. Γιώργο εσύ ποιας εθνικότητας θα κάνεις το δικό σου; Εγώ για Αγγλικό σκέφτομαι το δικό μου. |
|
| |
ΜΟΥΡΓΑ V.I.P member
Μηνύματα : 2564 Ημερ/νία εγγραφής : 11/03/2012 Ηλικία : 48 Τόπος : ΛΕΜΜΥ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Παρ 12 Ιουλ 2013, 08:44 | |
| Kαλημερα θα το κανω ισπανικο γιατι εχω βρεθει στο Μορον εχω γνωρισει την μοιρα με τα γιουροφαητερ αν και τοτε ειχαν χορνετ και εχω συνεργαστει επι 20 μερες μαζι τους Τρελα παλληκαρια! |
|
| |
zark -
Μηνύματα : 1853 Ημερ/νία εγγραφής : 08/03/2012 Ηλικία : 57 Τόπος : ΠΑΤΡΑ | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Παρ 12 Ιουλ 2013, 18:44 | |
| Μου αρεσει ο τιτλος Μουργα...ΤΕΛΕΙΟΣ! ...τωρα και εγω ψηφιζω γαλλιδουλα αλλά και η αγγλιδουλα εχει τα "δικα" της! |
|
| |
ΜΟΥΡΓΑ V.I.P member
Μηνύματα : 2564 Ημερ/νία εγγραφής : 11/03/2012 Ηλικία : 48 Τόπος : ΛΕΜΜΥ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τρι 16 Ιουλ 2013, 12:54 | |
| |
|
| |
Prop-early Συντονιστής
Μηνύματα : 2836 Ημερ/νία εγγραφής : 10/03/2012 Τόπος : Ενθάδε... | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τρι 16 Ιουλ 2013, 18:30 | |
| Το ξεπέταξες ε; Έχει και ωραία προσκίαση.... |
|
| |
kami V.I.P member
Μηνύματα : 1301 Ημερ/νία εγγραφής : 09/03/2012 Τόπος : πατρα | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τρι 16 Ιουλ 2013, 23:36 | |
| τελικά οι γαλλιδούλες είναι κούκλες .Καλή συνέχεια! |
|
| |
ΜΟΥΡΓΑ V.I.P member
Μηνύματα : 2564 Ημερ/νία εγγραφής : 11/03/2012 Ηλικία : 48 Τόπος : ΛΕΜΜΥ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τετ 17 Ιουλ 2013, 23:25 | |
| |
|
| |
georgosk V.I.P member
Μηνύματα : 669 Ημερ/νία εγγραφής : 18/03/2012 Ηλικία : 47 | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Πεμ 18 Ιουλ 2013, 09:30 | |
| Πολύ ωραία η πιτσιρίκα γαλλιδούλα , πολύ καλή δουλειά , αναμένουμε και τον ταυρομάχο. |
|
| |
ΜΟΥΡΓΑ V.I.P member
Μηνύματα : 2564 Ημερ/νία εγγραφής : 11/03/2012 Ηλικία : 48 Τόπος : ΛΕΜΜΥ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Δευ 22 Ιουλ 2013, 23:51 | |
| Οι μεχρι τωρα εργασιες στο ευρωμαχητικο εχουν φτασει στο σημειο του βαφειου μονο ομως για την ατρακτο,φορτεια και σκελη προσγειωσης θα περιμενουν..... Παντως ενα εχω να πω για το μοντελακι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ παντου φλας απο τα καλουπια τα δυο τριτα του χρονου τα αφιερωνεις στο καθαρισμα και μετρια εφαρμογη πολυ στοκος και τριψιμο κριμα χαραμησαν το μοντελο,Εχω επισης την εντυπωση οτι η καλυπτρα ειναι εκτος κλιμακας! |
|
| |
Prop-early Συντονιστής
Μηνύματα : 2836 Ημερ/νία εγγραφής : 10/03/2012 Τόπος : Ενθάδε... | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τρι 23 Ιουλ 2013, 09:30 | |
| Κλασική περίπτωση βλάβης....Ανοίγεις το κουτί, βλέπεις χαραγμένη γράμμωση και ένα σωρό τζάτζαλο-λεπτομέρεια, λές ουάου....Τί τέλειο μοντέλο! Πάς να ενώσεις τα κομμάτια, μοιάζουν να είναι από διαφορετικά κίτ και θές μιά μπετονιέρα στόκο για να κρύψεις τα "σκαλοπάτια" και τα χαντάκια! Για αυτό εγώ παίρνω χρεπάκια....Ξέρεις από την αρχή με τί έχεις να κάνεις....
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Prop-early στις Κυρ 20 Μαρ 2016, 19:58, 1 φορά |
|
| |
ΜΟΥΡΓΑ V.I.P member
Μηνύματα : 2564 Ημερ/νία εγγραφής : 11/03/2012 Ηλικία : 48 Τόπος : ΛΕΜΜΥ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τρι 24 Σεπ 2013, 18:03 | |
| |
|
| |
zark -
Μηνύματα : 1853 Ημερ/νία εγγραφής : 08/03/2012 Ηλικία : 57 Τόπος : ΠΑΤΡΑ | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τετ 25 Σεπ 2013, 11:12 | |
| Αστο "γυμνο"...φαινονται οι "καμπυλες" του καλυτερα ετσι!!! |
|
| |
Prop-early Συντονιστής
Μηνύματα : 2836 Ημερ/νία εγγραφής : 10/03/2012 Τόπος : Ενθάδε... | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τετ 25 Σεπ 2013, 11:54 | |
| - zark έγραψε:
- Αστο "γυμνο"...φαινονται οι "καμπυλες" του καλυτερα ετσι!!!
Οι γωνίες του θες να πείς! Ναί καλά σου λέει....Άσ'το έτσι.....να μήν φαίνονται και τα τρακαρίσματα! Τέρμα! Όταν ο γερμανός θέλει να φτιάξει κάτι ατσούμπαλο το φτιάχνει.... Πλάκα κάνω φίλε Μούργα, ωραίο το τυροπιτάκι με έξτρα γωνίες..... |
|
| |
giorgos anniversary Bronze member
Μηνύματα : 15 Ημερ/νία εγγραφής : 13/02/2013 Ηλικία : 48 Τόπος : Πατρα | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τετ 25 Σεπ 2013, 19:42 | |
| |
|
| |
vagelis207 Diamond member
Μηνύματα : 325 Ημερ/νία εγγραφής : 08/03/2012 Ηλικία : 50 Τόπος : Πατρα | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τετ 25 Σεπ 2013, 20:42 | |
| Γιωργαρα καλο βγηκε το euro παρ'ολο που το ειχες για φουντο. Εγω βεβαια θα σταθω στο Rafale που εχεις φτιαξει,το οποιο σου βγηκε σουπερ και με πολυ καλες φθορες. Βεβαια και σαν σκαρι το Rafale ειναι κουκλα!Μεγαλος ερωτας! Το Γαλλικο σκαρι μοιαζει με την Καρλα Μπρουνι και το Γερμανικο με τη Μερκελ |
|
| |
ΜΟΥΡΓΑ V.I.P member
Μηνύματα : 2564 Ημερ/νία εγγραφής : 11/03/2012 Ηλικία : 48 Τόπος : ΛΕΜΜΥ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Τετ 25 Σεπ 2013, 22:29 | |
| χαχαχα εχεις δικιο....αλλα οτι και να ειναι δεν ειναι ρωσιδουλα...............εχω καιρο να φτιαξω!!!!!! |
|
| |
ΜΟΥΡΓΑ V.I.P member
Μηνύματα : 2564 Ημερ/νία εγγραφής : 11/03/2012 Ηλικία : 48 Τόπος : ΛΕΜΜΥ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Πεμ 26 Σεπ 2013, 02:15 | |
| |
|
| |
georgosk V.I.P member
Μηνύματα : 669 Ημερ/νία εγγραφής : 18/03/2012 Ηλικία : 47 | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Πεμ 26 Σεπ 2013, 14:19 | |
| Ωραίος Γιώργο, Μπράβο. Τα υπόλοιπα τα είπε όλα ο Βαγγέλης παραπάνω Βέβαια έτσι όπως έχεις παρουσιάσει το θέμα με τα δύο αεροσκάφη μαζί προδιαθέτει για μια γενικότερη κουβέντα - σύγκριση των δύο.... αλλά μην σου χαλάσω την παρουσίαση.... |
|
| |
ΜΟΥΡΓΑ V.I.P member
Μηνύματα : 2564 Ημερ/νία εγγραφής : 11/03/2012 Ηλικία : 48 Τόπος : ΛΕΜΜΥ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Πεμ 26 Σεπ 2013, 21:15 | |
| - georgosk έγραψε:
- Ωραίος Γιώργο, Μπράβο.
Τα υπόλοιπα τα είπε όλα ο Βαγγέλης παραπάνω Βέβαια έτσι όπως έχεις παρουσιάσει το θέμα με τα δύο αεροσκάφη μαζί προδιαθέτει για μια γενικότερη κουβέντα - σύγκριση των δύο.... αλλά μην σου χαλάσω την παρουσίαση.... Ξεκινα .......περιμενω............ακουω την γνωμη σου!!! |
|
| |
Prop-early Συντονιστής
Μηνύματα : 2836 Ημερ/νία εγγραφής : 10/03/2012 Τόπος : Ενθάδε... | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Πεμ 26 Σεπ 2013, 22:06 | |
| Ναί-ναί! Να μαθαίνουμε και τίποτε εμείς οι αστοιχείωτοι περί τα....τζετικά |
|
| |
georgosk V.I.P member
Μηνύματα : 669 Ημερ/νία εγγραφής : 18/03/2012 Ηλικία : 47 | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Παρ 27 Σεπ 2013, 12:28 | |
| Αυτό που πρέπει να διαπιστώσουμε είναι ότι και τα δύο είναι δεινόσαυροι μιας άλλης εποχής και αυτό οφείλεται στον τεράστιο χρόνο εξέλιξης τους..... Ας τα πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή. Πίσω στην δεκαετία του 80 (ναι από τότε !!!) τα δύο αεροσκάφη ξεκίνησαν σαν ένα για αυτό και οι βασικές τους γραμμές είναι κοινές (δύο κινητήρες, μονό κάθετο σταθερό, πτέρυγα δέλτα, κάναρντς και στην βασική έκδοση μονοθέσια). Όμως οι Γάλλοι αποχώρησαν από την κοινή ευρωπαϊκή προσπάθεια αφενός γιατί ήθελαν να διατηρήσουν την ανεξαρτησία της αεροδιαστημικής βιομηχανίας τους αφετέρου γιατί είχαν σοβαρές διαφωνίες για τις κύριες αποστολές που το αεροσκάφος θα αναλάμβανε. Όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι (κυρίως οι Βρετανοί και οι Γερμανοί) έχοντας καλύψει με το Tornado τις αποστολές κρούσης και βομβαρδισμού με τον καλύτερο τρόπο (οι Ισπανοί είχαν το F/A-18A/B, το μοναδικό τότε αεροσκάφος πραγματικά πολλαπλών ρόλων), ήθελαν ένα αεροσκάφος εναέριας κυριαρχίας για να αντιμετωπίσει τα MiG-29 και SU-27. Αντίθετα οι Γάλλοι έχοντας στα χέρια τους το πολύ καλό Mirage 2000 ήθελαν ένα αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων το οποίο επίσης πίστευαν ότι θα είχε και καλύτερη τύχη σε εξαγωγές (έχοντας υπόψη και το σημαντικό πελατολόγιο τους και τις ανάγκες - δυνατότητες που αυτοί οι πελάτες είχαν). Αυτό οδήγησε σε σημαντική διαφωνία ως προς την σχεδίαση (κυρίως της πτέρυγας) όπου με βάσει το δόγμα της εποχής οι Γάλλοι ήθελαν το αεροσκάφος ικανό για διείσδυση σε πολύ χαμηλό ύψος, αντίθετα οι υπόλοιποι ήθελαν το αεροσκάφος να έχει βέλτιστα πτητικά χαρακτηριστικά σε μέσα και μεγάλα ύψη και κορυφαία ευελιξία για να τα βγάλει πέρα με τους δύσκολους Σοβιετικούς αντιπάλους του. Η γενική διαμόρφωση του αεροσκάφους με την πτέρυγα δέλτα και τα κάναρντς δεν βοηθάει για χαμηλές πτήσης παρακολούθησης του εδαφικού ανάγλυφου καθότι (λόγω της μεγάλης πτέρυγας) η αναταράξεις είναι μεγάλες.... Το αδιέξοδο λοιπόν ήταν μπροστά και η λύση το διαζύγιο. Οι Γάλλοι, με βάσει τα παραπάνω έπρεπε να επανασχεδιάσουν ριζικά το αεροσκάφος, όμως το κόστος ήταν απαγορευτικό και χρονοβόρο (το ότι μετά πέρασαν 25 χρόνια για να το δούμε πλήρως επιχειρησιακό καταδεικνύει το πόσο εκτός προγραμματισμού βγήκαν). Αποφάσισαν έτσι να τροποποιήσουν το βασικό σχέδιο που κληρονόμησαν από την κοινή μέχρι τότε Ευρωπαϊκή προσπάθεια. Το κάναρτς ήρθαν πιο κοντά στην πτέρυγα και η ίδια η πτέρυγα επανασχεδιάσθηκε για να βελτιωθούν τα πτητικά χαρακτηριστικά σε χαμηλή πτήση. Έτσι γεννήθηκε το Rafale. Οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι προχώρησαν στην εξέλιξη του Eurofighter βελτιστοποιώντας το στην εναέρια μάχη. Πραγματικά το αεροσκάφος ήταν πολύ πρωτοποριακό για την εποχή που σχεδιάσθηκε. Τα κάναρντς ευρισκόμενα πολύ μπροστά στο ρύγχος, στην μέγιστη δυνατή απόσταση από την πτέρυγα, βοηθούν στην γρήγορη μετατόπιση του ρύγχους του αεροσκάφους χαρίζοντας εξαιρετική ευελιξία ειδικά στον κάθετο άξονα. Οι αεραγωγοί, τετράγωνης διατομής, με μεταβλητής γεωμετρίας κάτω χείλος εξασφαλίζουν απρόσκοπτη ροή αέρα στους κινητήρες σε μεγαλύτερο εύρος του φακέλου πτήσης και κυρίως και σημαντικότερο σε υψηλές γωνίες προσβολής. Γενικότερα η σχεδίαση των αεραγωγών είναι σε ένα μαχητικό αεροσκάφος εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο για τις δυνατότητές του. Το Rafale με τους μικρότερους σταθερής γεωμετρίας αεραγωγούς έχει στο σημείο αυτό σημαντικό μειονέκτημα που αντικατοπτρίζεται στην ευελιξία του αεροσκάφους. Συνεχίζοντας όμως με το Eurofighter οι δυνατότητες της σχεδίασης στην εναέρια μάχη ενισχύθηκαν επίσης με τους δυνατούς κινητήρες και την δυνατότητα υπερηχητικής πτήσης χωρίς μετάκαυση, το μεγάλο κώνο για το ραντάρ και γενικά σε κάθε λεπτομέρεια της σχεδίασης. Έχουμε λοιπόν δύο τελείως διαφορετικά σχέδια: ένα εξαιρετικό μαχητικό για εναέρια κυριαρχία (Eurofighter) και ένα πολλαπλών ρόλων αεροσκάφος γεμάτο όμως από σχεδιαστικές αντιφάσεις και περιορισμούς (Rafale). Αυτό σφράγισε το μέλλον το δύο αεροσκαφών. Το σχεδιαστικό πλεονέκτημα του Rafale είναι ότι έχει δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην μείωση του ίχνους διατομής ραντάρ (RCS) ή κατά το "ελληνικότερο" είναι πιο stealth (τουλάχιστον μετωπικά) με καλύτερη σχεδίαση αεραγωγών για τον σκοπό αυτό, μεγαλύτερο βαθμό ενσωμάτωσης πτερύγων ατράκτου και μικρότερο κώνο ραντάρ (με αντίτιμο την περιορισμένης διαμέτρου κεραία ραντάρ που δεχθεί και των περιορισμένων δυνατοτήτων που αυτό συνεπάγεται) . Τα χαρακτηριστικά στέλθ είναι κρίσιμα για ένα μαχητικό που θα διείσδυσε στην εχθρική αεράμυνα ειδικά σε χαμηλό ύψος. Αντίθετα για ένα αεροσκάφος εναέριας υπεροχής τότε δεν ήταν προτεραιότητα όπως σήμερα. Έτσι και στο Eurofighter έχουν ληφθεί κάποια μέτρα (τα έχει και το Rafale αυτά) για μείωση του ίχνους στα εχθρικά ραντάρ, όπως η απόκρυψη των πτερυγίων του κινητήρα από τους αεραγωγούς και η χρήση υλικών απορρόφησης της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας (υλικά RAM) αλλά υπολείπεται του Rafale στο σημείο αυτό.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.....
Έχει επεξεργασθεί από τον/την georgosk στις Παρ 27 Σεπ 2013, 12:56, 1 φορά |
|
| |
georgosk V.I.P member
Μηνύματα : 669 Ημερ/νία εγγραφής : 18/03/2012 Ηλικία : 47 | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Παρ 27 Σεπ 2013, 12:29 | |
| .... ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Αυτό όμως που κυρίως έπληξε και τα δύο αεροσκάφη ήταν ο μεγάλος χρόνος εξέλιξης που τα επιβάρυνε με επιπλέον κόστος και σε σημαντικό βαθμό τα κατάστησε εκτός σύγχρονης πραγματικότητας. Η λήξη του ψυχρού πολέμου, η αλλαγή προτεραιοτήτων των πολιτικών ηγεσιών και η μόνιμη ασυνεννοησία των Ευρωπαίων έβαλε τα αεροσκάφη σε υπηρεσία περίπου δέκα χρόνια μετά σε υπηρεσία από τον αρχικό σχεδιασμό. Έτσι ενώ την δεκαετία του 90 που προβλεπόταν να μπουν σε υπηρεσία θα ήταν πρωτοποριακά σήμερα έχουν ξεπεραστεί από της εξελίξεις. Οι πιθανοί αντίπαλοι έχουν αλλάξει ή εξελιχθεί σε σημαντικό βαθμό, το πεδίο της μάχης και το προφίλ των αποστολών έχει αλλάξει και η τεχνολογία επίσης. Για παράδειγμα ο βομβαρδισμός σήμερα γίνεται από μεγάλα ύψη και όχι με χαμηλή διείσδυση για το οποίο σχεδιάστηκε το Rafale, ενώ και τα δύο μπήκαν σε υπηρεσία με ραντάρ ντόπλερ (Eurofighter) και PESA (Rafale) ενώ Αμερικάνοι και Ρώσοι ήδη είχαν περάσει στην εποχή των AESA. Ένα άλλο θέμα είναι το πακέτο των ηλεκτρονικών που φέρουν τα δύο αεροσκάφη με το Rafale να βγαίνει πλέον μπροστά διαθέτοντας πλέον ραντάρ AESA αλλά και έχοντας εξελίξει πλήρως το πακέτο των ηλεκτρονικών του και το λογισμικό τους μπορώντας πλέον να αναλάβει ευρύ φάσμα αποστολών. Το Eurofighter έχει μείνει πίσω με κάποιες βασικές ικανότητες τόσο στον εναέριο αγώνα όσο και στον βομβαρδισμό να αγνοούνται ακόμα.... Το επίπεδο Tranch 3 που θα ενσωμάτωνε το σύνολο των δυνατοτήτων δεν μπαίνει τελικά σε παραγωγή (τουλάχιστον στα μέσα της δεκαετίας όπως προβλεπόταν και χωρίς άλλο συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα) και η κάθε χώρα ενσωματώνει όποιες δυνατότητες μπορεί και τις χρειάζονται στα μαχητικά της. Στο στόλο που ήδη είναι σε υπηρεσία επικρατεί χάος τα αρχικά μοντέλα (Tranch 1) έχουν μόνο βασικές δυνατότατες εναέριου αγώνα, ενώ στα μεταγενέστερα ανάλογα με την χώρα και την παρτίδα παραγωγής οι δυνατότητες ανάληψης αποστολών και ολοκλήρωσης ηλεκτρονικών ποικίλουν και το ραντάρ AESA να υπάρχει μόνο ως επιλογή για μελλοντικούς πελάτες.... Έτσι οι Ευρωπαίοι κατάφεραν (σε ένα ακόμα επίπεδο) ένα εξαιρετικό σχεδιαστικά μαχητικό να το καταντήσουν σχεδόν άχρηστο. Το τι έγινε στην Λιβύη είναι ενδεικτικό. Το Eurofighter απέχει από το να χαρακτηριστεί πλήρως ικανό για επιχειρήσεις και σίγουρα δεν είναι το μαχητικό που θα ήθελε να είχε μια αεροπορία σε πόλεμο υψηλής έντασης (π.χ. ΠΑ εναντίον ΤΗΚ). Αντίθετα το Rafale παρόλους τους σχεδιαστικούς του συμβιβασμούς, έστω και καθυστερημένα βρίσκει τον ρυθμό του (χάρις και την ενιαία πολιτική βούληση ενός εθνικού προγράμματος) και στην εποχή που τα ηλεκτρονικά έχουν το πρώτο ρόλο μοιάζει να ανακτά κάπως το χαμένο έδαφος...
Τελικά όμως ταφόπλακα και των δύο είναι το κόστος τους που επιβαρύνθηκε από τον μακρύ χρόνο εξέλιξης και από την μικρότερη του αρχικώς σχεδιαζόμενου αριθμού παραγωγής. Στην αγορά δεν μπορούν να σταθούν, στα ίδια λεφτά το F-35 είναι πλέον εδώ, υποσχόμενο πολύ περισσότερα.... Αλλιώς με κλάσμα του κόστους υπάρχουν και τα F-16 πλέον και με ραντάρ AESA. Στην ανατολή δε οι υποψήφιοι αντίπαλοι (στην μάχη ή στην αγορά) δείχνουν τα δόντια τους με αυτό που έρχεται (στελθ Ρώσικα και Κινέζικα μαχητικά) να είναι απλά αλλού ...... |
|
| |
Prop-early Συντονιστής
Μηνύματα : 2836 Ημερ/νία εγγραφής : 10/03/2012 Τόπος : Ενθάδε... | Θέμα: Απ: ΚΑΙΝ & ΑΒΕΛ (RAFALE vs EUROFIGHTER) 1/72 Παρ 27 Σεπ 2013, 13:24 | |
| Πάντως ήδη υπηρετούν και τα δύο επιχειρησιακά, με ευρωπαϊκές χώρες...έτσι δεν είναι; (Βρετανία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία)...Και φαντάζομαι θα συνεχίσουν για τα επόμενα 15-20 χρόνια (με εκσυγχρονισμούς βεβαίως) αν σκεφτείς πως το F-16 που είναι παλιότερη και συμβατικότερη σχεδίαση, έχει μέλλον μπροστά του, τουλάχιστον σε δεύτερες χώρες... Από την άλλη τα πράγματα αλλάζουν, διαρκώς στα πολεμικά δόγματα, και με το πέρασμα του χρόνου, αλλά καί από μέτωπο σε μέτωπο. Όσο για τις ανατολικές σχεδιάσεις, δεν είναι και πολλά πράγματα ξεκάθαρα και γνωστά, και ίσως να μην είναι και τόσο φοβερά όσο δείχνουν....τελικά... Πάντως ευχαριστούμε πολύ για τον κόπο να αναλύσεις τα πράγματα, θα παρακολουθήσω την συνέχεια της συζήτησης.... Εντελώς άσχετα με τα παραπάνω....και υποκειμενικά, από αισθητικής πλευράς το Ραφάλ προτιμώ....για το ράφι μου.... |
|
| |
Παρόμοια θέματα | |
|
|