Τελευταία Ανάρτηση | Ημερ/νία και ώρα | Από | | ΜΑΧΗ ΚΡΗΤΗΣ Γαλατάς Χανίων Μάιος 1941 VICKERS mk VIb του Roy Farran Κρήτη 1941 PROKHOROVKA 1943 τελευταίο ταξί απο κόλαση. Πεζικό κατά αρμάτων(JSU 152) Βόλγας αν.όχθη, Νοέμβριος 1942. OPERATION market garden CH-53 Super Stallion Academy 1/48 ΣΕΒΑΣΤΟΥΠΟΛΗ μέρος 3ο "η απελευθέρωση" Μοσον Ουγγαρία 2019 Tamiya German 3ton 4x2 Cargo Truck (Opel Blitz) με 20mm Flak 38 της Tristar
| Σαβ 03 Απρ 2021, 21:11 Τρι 25 Φεβ 2020, 12:40 Παρ 04 Οκτ 2019, 00:17 Τετ 02 Οκτ 2019, 23:12 Τετ 02 Οκτ 2019, 19:33 Παρ 09 Αυγ 2019, 14:07 Πεμ 25 Ιουλ 2019, 10:12 Δευ 01 Ιουλ 2019, 11:09 Παρ 03 Μάης 2019, 11:42 Δευ 01 Απρ 2019, 00:11
|
|
|
|
| Παρακολουθείτε το θέμα:Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία | |
| | Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Παρ 09 Οκτ 2015, 00:46 | |
| Προσπαθώ να βλέπω την σειρά του National Geographic ''Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή'', όπως και την ''Τραγωδία στον αέρα''. Είναι για μένα οι πιο αγαπημένες μου σειρές ντοκιμαντέρ. Αφορμή για αυτό το διοραματάκι ή βινιέτα αν μπορώ να το πω έτσι, στάθηκε ένα άρθρο στο περιοδικό ''Ελληνική Άμυνα και Τεχνολογία'' στο τεύχος 68 του Σεπτεμβρίου 2015.. - Σπόιλερ:
Εδώ θα κάνω μια παρένθεση και θα πω με θυμό, πως το αδερφό περιοδικό ''Airpower'' έχει το ίδιο ακριβώς άρθρο στο τεύχος 12 Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2015. Ο εκδότης-διευθυντής και ο διευθυντής σύνταξης στο πρώτο, είναι αντίστοιχα διευθυντής και αρχισυντάκτης στο δεύτερο, οπότε έκαναν αντιγραφή-επικόλληση το άρθρο στο δεύτερο περιοδικό και τελείωσε η υπόθεση...
Από την LM Decals προμηθεύτηκα τα σήματα για το κάθετο σταθερό του Block 50 της 341 Μοίρας. Η καρτέλα της Two Bobs ''Hellenic Falcons'' έχει το σιρίτι της 341 για το κάθετο, αλλά έχει το παλιό το οποίο φορούσαν μέχρι το 1997. Μόλις διάβασα λοιπόν το πόρισμα στο περιοδικό, ξεκίνησα σχεδόν αμέσως την κατασκευή για να το έχω έτοιμο μέχρι τις 26 Ιανουαρίου που συμπληρώνεται ένας χρόνος από το ατύχημα. Ευτυχώς στο άρθρο αναφέρεται και το φόρτωμα που είχε το συγκεκριμένο αεροσκάφος τη στιγμή του ατυχήματος. Δύο ήταν τα μόνα προβλήματα που έπρεπε να λύσω: Στη μία πτέρυγα υπήρχε ένα δέσμιο βλήμα CATM-88 δηλαδή ο εκπαιδευτικός Harm, τον οποίο θα τον φτιάξω από τους Harm που δίνει το κιτ. Στην άλλη πτέρυγα υπήρχε το ατρακτίδιο ACMI. Ψάχνοντας, είδα κάποια κόκκινου χρώματος, τα οποία φοριούνται μόνο σε εκπαιδευτικές πτήσεις. Για να μην ψάχνετε πολύ για το ACMI, κοιτάξτε και το 32άρι F-4S του phantomakia. Όμως, το F-16D που έπεσε στην Ισπανία δεν φορούσε τέτοιο ACMI, αλλά ένα παρόμοιο σε λευκό χρώμα, χωρίς το μυτερό σίδερο μπροστά. Το σχέδιό του μοιάζει σχεδόν 100% με σώμα Sidewinder. Πήρα από τα περισσεύματα των άλλων F-16 που έχω φτιαγμένα έναν Harm με τον πυλώνα του, άλλο έναν πυλώνα Harm και δύο Sidewinder Μ και Χ για να δω ποιός ταιριάζει καλύτερα για να γίνει ACMI. Η διαμόρφωση θα έχει ως εξής: Σταθμός 1: Δέσμιο βλήμα AIM-9 (Εκπαιδευτικός) Σταθμός 2: Άδειος (Ούτε πυλώνας) Σταθμός 3: Πυλώνας Harm (Χωρίς τον πύραυλο) Σταθμός 4: Πτερυγική δεξαμενή Σταθμός 5: Κοιλιακή δεξαμενή Σταθμός 6: Πτερυγική δεξαμενή Σταθμός 7: Δέσμιο βλήμα CATM-88B (Εκπαιδευτικός Harm) Σταθμός 8: Άδειος (Ούτε πυλώνας) Σταθμός 9: Ατρακτίδιο ACMI (Air Combat Maneuvering Instrumentation - Οργανολογία Ελιγμών Εναέριας Μάχης) Το κιτ και οι χαλκομανίες της LM Decals: Έχω την καρτέλα της Two Bobs για εθνόσημα και κάποια προειδοποιητικά, μαζί με τους αριθμούς που χρειάζομαι για το κάθετο. Θα προσπαθήσω να το βάψω με φθορές, κοιτώντας τις φωτογραφίες. |
| | | Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Κυρ 18 Οκτ 2015, 23:39 | |
| Κόλλησα και έβαψα τον αεραγωγό χωρίς να τρίψω κάποια σημάδια από το καλούπι, γιατί νόμιζα πως δεν θα φαίνονταν, αλλά φαίνονται πολύ. Οπότε στοκάρισα με τον στόκο της Χάμπρολ που τον έχω συνηθίσει. |
| | | Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Τρι 03 Νοε 2015, 20:45 | |
| Κλασσική Κινέτικ. Δοκιμές εφαρμογής σε κάθε κομμάτι για να χρησιμοποιήσω όσο το δυνατόν λιγότερο στόκο. Δεν συνηθίζω να μασκάρω τις φωλιές με ταινία ή βρεγμένη χαρτοπετσέτα. Βάφω ττην παραλλαγή και μασκάρω μετά περιμετρικά στις φωλιές. Το F-16 όμως έχει λίγο περίπλοκες φωλιές, οπότε τις έβαψα πρώτα. Δεν τοποθετώ όλα τα κομμάτια της φωλιάς, αλλά βάζω white tuck και τοποθετώ προσωρινά τις θύρες των φωλεών. Η μπροστινή φωλιά είναι πανεύκολη στο μασκάρισμα, οπότε θα βάψω την παραλλαγή και μετά θα μασκάρω για να βάψω το λευκό. Χώρια που η θύρα έχει δύο ποδαράκια με τα οποία κολλάει στη φωλιά, τα οποία θα με δυσκολέψουν στο βάψιμο της παραλλαγής. Και ο αεραγωγός |
| | | Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Τετ 04 Νοε 2015, 21:36 | |
| Στην παρακάτω φωτογραφία θα δείτε τι χρειάστηκε να τρίψω για να κάτσουν καλά τα δύο κομμάτια της ατράκτου. Εδώ έβαλα τρία κομμάτια πολύ λεπτής ταινίας για να σηκωθεί λίγο το κομμάτι. Μασκάρισα για να στοκάρω μόνο στα σημεία που θέλω και να μη γεμίσω το μοντέλο με στόκο, με κίνδυνο να χαθεί η γράμμωση και να ξαναχαράζω. Με ένα πολύ μικρό λευκό κομματάκι από σελίδα τετραδίου θα αναπαραστήσω το σημειωματάριο το οποίο σύμφωνα με το πόρισμα είναι ο κύριος υπαίτιος για την τραγωδία. Το πόρισμα έλεγε τα εξής: Το αεροσκάφος είχε περισσότερο βάρος στη δεξιά πτέρυγα, λόγω της φόρτωσης του εκπαιδευτικού HARM. Στην αριστερή κονσόλα, ακριβώς δίπλα από το κάθισμα, υπάρχει ένας περιστρεφόμενος επιλογέας ο οποίος ρυθμίζει την κλίση που θα έχει το αεροσκάφος σε περίπτωση ασύμμετρης φόρτωσης. Ο επιλογέας αυτός ήταν ρυθμισμένος από τον κυβερνήτη στις -2 μοίρες αριστερά, για την εξισορρόπηση. Στα χέρια του ο κυβερνήτης κρατούσε ένα σημειωματάριο στο οποίο είχε σημειώσεις για ελέγχους πριν την απογείωση. Το σημειωματάριο αυτό το ακούμπησε στην αριστερή κονσόλα, δίπλα από το κάθισμα. Αυτό, πιθανώς, είχε ως αποτέλεσμα την περιστροφή του επιλογέα από -2 μοίρες αριστερά, σε +12 δεξιά! Οι εμπειρογνώμονες πιθανολογούν πως επειδή δεν υπάρχει οπτική επαφή με αυτόν τον επιλογέα, δεν υπάρχει καπάκι για να τον προστατεύει από ακούσια κίνηση, αλλά ούτε και ένδειξη της επιλογής εξισορρόπησης σε κάποια οθόνη, ήταν πρακτικά αδύνατο να καταλάβει ο κυβερνήτης την αλλαγή που έγινε. Κρίμα... Πραγματικά κρίμα... |
| | | zark -
Μηνύματα : 1853 Ημερ/νία εγγραφής : 08/03/2012 Ηλικία : 57 Τόπος : ΠΑΤΡΑ | Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Πεμ 05 Νοε 2015, 20:30 | |
| ...για το "κριμα"...αστα ρε φιλε... ...για το "μοντελο"...!!!...το γλεντας βλεπω...φανταστικο κιτ... |
| | | Χρήστος V.I.P member
Μηνύματα : 854 Ημερ/νία εγγραφής : 14/03/2012 | Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Πεμ 05 Νοε 2015, 23:52 | |
| Κρίμα 1000 φορές! Μια ερώτηση σχετικά με το θέμα. Ο επιλογέας αυτός τι είναι αυτό που ρυθμίζει προκειμένου να εξισορροπήσει το ασύμμετρο φόρτωμα; π.χ. αλλάζει ελάχιστα την συμμετρία των πτερυγίων καμπυλότητας; |
| | | Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Παρ 06 Νοε 2015, 16:18 | |
| Τα πτερύγια κλίσης Χρήστο. Αν δεν κάνω λάθος, τα καμπυλότητας είναι τα φλαπς. Δεν ξέρω ακριβώς πώς λειτουργεί, αλλά φαντάζομαι το εξής: Όταν είναι φορτωμένο μόνο με έναν πύραυλο στα δεξιά, ρυθμίζεται ο επιλογέας έτσι ώστε να σηκωθεί ελάχιστα το αριστερό πτερύγιο κλίσης με αποτέλεσμα να πιέζεται η πτέρυγα με τέτοιο τρόπο που να πετάει εντελώς ίσια. Τώρα, το τι γίνεται όταν έχει ήδη 2 πυραύλους (με τον επιλογέα στο μηδέν) και εκτοξεύει τον έναν, δεν ξέρω. Ίσως για τόσο μικρή αλλαγή στη γωνία να μην υπάρχει πρόβλημα μέχρι να εκτοξευθεί και ο δεύτερος. Κατάλαβα σε μεγάλο βαθμό όμως το γιατί έφυγε έτσι με τον επιλογέα στο +12 δεξιά... |
| | | phantomakias V.I.P member
Μηνύματα : 530 Ημερ/νία εγγραφής : 11/09/2012 Ηλικία : 52 Τόπος : Αθήνα | Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Κυρ 08 Νοε 2015, 00:56 | |
| Ρε φαντομ και ξερο ψωμι ρεεεεεεεεεε. Την τεχνολογια μου μεσα!!!! |
| | | Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Κυρ 08 Νοε 2015, 12:56 | |
| - phantomakias έγραψε:
- Ρε φαντομ και ξερο ψωμι ρεεεεεεεεεε.
Την τεχνολογια μου μεσα!!!! Εεεε...ναι....έχει τα θεματάκια του το F-16, όντως... Ο ρινόκερος 40 χρόνια πετάει και θα μείνει για πολλά ακόμα στην υπηρεσία της ΠΑ, αρκεί να βρεθεί τρόπος για την κατασκευή ανταλλακτικών από την ΕΑΒ. Αν γίνει αυτό, τότε 20 χρονάκια τα έχει χαλαρά! |
| | | Prop-early Συντονιστής
Μηνύματα : 2836 Ημερ/νία εγγραφής : 10/03/2012 Τόπος : Ενθάδε... | Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Δευ 09 Νοε 2015, 00:59 | |
| - Tazman έγραψε:
Ο ρινόκερος....θα μείνει για πολλά ακόμα στην υπηρεσία της ΠΑ, αρκεί να βρεθεί τρόπος για την κατασκευή ανταλλακτικών από την ΕΑΒ. .... Καλόόό... Πολύ καλό...
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Prop-early στις Τρι 22 Μαρ 2016, 15:11, 1 φορά |
| | | Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Δευ 18 Ιαν 2016, 20:31 | |
| Δεν έβαλα καμία φωτογραφία της κατασκευής μέχρι τώρα. Πλησιάζω στο τέλος, οπότε θα πετάξω μερικές και αργότερα τις υπόλοιπες. Το κιτ είναι αυτό Κάποιοι οδηγοί έπρεπε να φύγουν γιατί δεν ενώνονταν σωστά οι πτέρυγες Κλασική Κινέτικ... Μασκάρισμα για στοκάρισμα Αυτά για την ώρα. Το μοντέλο κοντεύω να το τελειώσω, αλλά δεν έχω τραβήξει ακόμα φωτογραφίες. Οσονούπω λοιπόν θα ποστάρω. |
| | | Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Τρι 26 Ιαν 2016, 16:51 | |
| Εδώ έφτασα και δεν το πρόλαβα για σήμερα που κλείνει ένας χρόνος από το ατύχημα. Όπως μου είπαν κάποιοι συνμοντελιστές, πρέπει να βάψω γκρι τις κάσκες των πιλότων και gunmetal την τάπα του ανεφοδιασμού. Το γαλάζιο είναι το Η337 από Gunze. Καλό, αλλά μάλλον έπρεπε να χρησιμοποιήσω το 145 της Χάμπρολ. Δεν έχω Lifecolor ή ΑΚΑΝ. Το μπεζ είναι μίξη 129 με 64 Χάμπρολ. Το άλλο γκρι, το οποίο έπρεπε μάλλον να καφεδίζει περισσότερο, είναι το 140 Χάμπρολ. Στα άλλα F-16 που είχα φτιάξει παλιότερα, δεν ήταν τέτοια η απόχρωση. Σκέφτομαι μήπως η Χάμπρολ άλλαξε κάτι. Για τον κώνο δεν είχα το σωστό και χρησιμοποίησα το Η68 που δίνει η Gunze για το RLM 74!!! |
| | | Επισκέπτης Επισκέπτης
| Θέμα: Απ: Δευτερόλεπτα πριν την καταστροφή - F-16D Block 50 ''084'' 341 Μοίρα Αλμπαθέτε, Ισπανία Παρ 29 Ιαν 2016, 11:23 | |
| |
| | | Παρόμοια θέματα | |
|
|
|